The YZF - R1 dan YZF- R6 dilengkapi dengan cowls bawah yang berasaskan imej peresap , untuk memberi mereka bentuk terbaik untuk aero - pengurusan . Cowls/fairing bukan hanya untuk menutup enjin, tetapi bentuknya terdiri daripada permukaan bilah yang aktif mengawal aliran udara .
Semangat ini telah diwarisi secara langsung oleh versi YZF - R15 2.0 . " Keharmonian antara penunggang dan mesin . " Teknologi Manusia YAMAHA, ini melibatkan dengan mengkaji bentuk motosikal sebenarnya bersama pelumba di atasnya . Siri R adalah penjelmaan
1 ) ruang hadapan yang luas yang melindungi penunggang ,
2 ) mudah untuk menunggang ruang yang memberikan penunggang kebebasan pergerakan dan membolehkan mereka untuk mengemudi ,
3 ) rawatan ekor glamor yang mengambil kira pengurusan aliran udara di belakang pelumba , dan
4 ) satu bentuk semangat perlumbaan yang membawa semua 3 elemen ini bersama-sama dalam satu pakej yang harmoni .
Ciri-ciri ini telah cemerlang diterbitkan semula dalam versi YZF - R15 2.0 . The YZF - R15 versi 2.0 adalah satu model baru yang telah dibangunkan di bawah konsep " Graded Up R15 . " Ketika mengekalkan mudahnya terbukti pengendalian R15 yang sedia ada , versi 2.0 R15 berbangga dengan pelbagai persiapan dengan penampilan dan prestasi yang lebih baik dalam tunggangan di litar . Elemen-elemen reka bentuk yang dipinjam dari model supersport YZF - R1 yang diadaptasi daripada YZR - M1 MotoGP mesin perlumbaan . The YZF - R15 versi 2.0 - adalah jenis cecair sejuk 4-lejang suntikan bahanapi bersesaran 150cc
R15 versi 2.0 telah mengalami perubahan berbanding sekarang YZF - R15 dalam ciri-ciri komputer daripada Unit Kawalan Enjin ( ECU ) , unit drivetrain , lengan ayun aluminium panjang , depan yang lebih luas dan tayar belakang ( tayar jejarian untuk belakang ) , tempat duduk berasingan, lampu belakang LED.
YAMAHA R15 specs / spesifikasi
Engine type | Liquid-cooled, 4-stroke, SOHC, 4-valve |
---|---|
Cylinder arrangement | Single cylinder |
Displacement | 149.8cc |
Bore & Stroke | 57 × 58.7mm |
Compression ratio | 10.4:1 |
Maximum power | 17PS/ 8,500rpm |
Maximum torque | 15N.m / 7,500rpmm |
Starting system | Electric start |
Lubrication | wet sump |
Fuel tank capacity | 12 liters |
Fuel supply system | Fuel Injection |
Ignition system | T.C.I |
Primary / Secondary reduction ratio | 3.042 / 3.133 |
Clutch type | Wet Multiple-disc |
Transmission type | Return type 6-speed |
Gear ratios | 1st=2.833, 2nd=1.875, 3rd=1.364, 4th=1.143, 5th=0.957, 6th=0.84 |
Frame type | Delta box |
---|---|
Caster / Trail | 26° / 98mm |
Tire size (Front / Rear) | 90/80-17 / 130/70-R17 |
Brake type (Front / Rear) | Hydraulic, single disc (Front / Rear) |
Suspension type (Front / Rear) | Telescopic / Linked type Monocross |
Headlight | Lo beam12V/35W X1, Hi beam12V/35W X2 |
Battery | 12V, 3.5Ah (10H) |
Overall length x width x height | 1,970mm x 670mm × 1,070mm |
---|---|
Seat height | 800mm |
Wheelbase | 1,345mm |
Minimum ground clearance | 160mm |
Kerb weight | 136Kg |
Sila baca Manual Pemilik anda dan semua label sebelum
credit to www.yamaha-motor-india.com
No comments:
Post a Comment